Call us › Mail us › Google Maps ›
  • Home
  • Over Everybody
    • Aandacht is niet te koop
    • Team
    • Vacatures
  • Portfolio
    • Branding
    • Introductiecampagne
    • Sales & Actiecampagne
    • Social Media
    • Animaties
    • Commercials
    • Video’s
    • Free-Publicity
    • Grafische vormgeving
    • Drukwerk
    • Huisstijlen
    • Mobile apps
    • Virals & Guerilla
    • Webdesign
    • Vrij werk
  • Nieuws
  • Contact
  • Home
  • Over Everybody
    • Aandacht is niet te koop
    • Team
    • Vacatures.
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • de
  • en
  • nl
Everybody Likes Penguins
  • Home
  • Over Everybody
    • Aandacht is niet te koop
    • Team
    • Vacatures.
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Branding
  • Introductiecampagne
  • Sales & Actiecampagne
  • Social Media
  • Animaties
  • Commercials
  • Video's
  • Free-Publicity
  • Grafische vormgeving
  • Drukwerk
  • Huisstijlen
  • Mobile apps
  • Virals & Guerrilla
  • Webdesign
  • Vrij werk

Pictogram voor het KNAW voor biosecurity vormgegeven. Pictogrammen maken moeilijke begrippen makkelijk.

Close

Pictogram voor biosecurity vormgegeven voor KNAW

Pictogrammen maken moeilijk makkelijk

Het pictogram voor biosecurity vertelt iedereen dat het biologische materiaal waarmee gewerkt wordt, potentieel te misbruiken is door mensen die kwaad willen. Het KNAW heeft ons gevraagd dit pictogram vorm te geven. Er bestond wel al een pictogram voor biohazard, maar nog niet een pictogram dat gaat over potentieel misbruik wanneer het biologische materiaal in verkeerde handen valt.

Een pictogram vormgeven vraagt om het destilleren van de essentie

Een pictogram dient in één opslag duidelijk te zijn. Voor een pictogram zoals het bekende ‘uitgangs-pictogram’ ga je terug naar de basis van de beweging van binnen naar buiten. Dit is universeel te begrijpen. Een pictogram ontwikkelen voor een meer abstract begrip als biosecurity, heeft ons heel wat creatieve denkkracht gekost. We hebben ons hiervoor verplaatst in de doelgroepen die het gaan tegenkomen in hun dagelijkse werk. Het is van essentieel belang dat zij het pictogram begrijpen.

Het proces van het vormgeven van een pictogram

Een pictogram ontwikkelen we in vier stappen. In de eerste stap gaan we kijken naar de doelgroep die ermee gaat werken. Vervolgens kijken we naar pictogrammen van zaken die met het gewenste onderwerp te maken hebben. Onderdelen hiervan kunnen we wellicht gebruiken om zo de kracht van de herkenning van het nieuwe pictogram te vergroten. De derde stap is de creatieve brainstorm waarin we een groot aantal pictogrammen ontwikkelen. Vervolgens kiezen we uit deze schetsen het pictogram dat het helderst de boodschap bij de doelgroep overbrengt. Dit testen we door het aan een groot aantal mensen te laten zien en te vragen naar herkenning.

Grafische randvoorwaarden voor het vormgeven van een pictogram

Een pictogram dient zowel  in zwart-wit als in kleur te kunnen worden weergegeven. Daarnaast is het belangrijk dat het zowel in klein formaat als in groot formaat helder communiceert. Bij de oplevering is het aan te raden het pictogram in verschillende bestandsopmaken online beschikbaar te stellen via verschillende websites. Hiermee voorkom je dat het wordt nagemaakt of dat het op een verkeerde resolutie wordt gebruikt.

 

   

Campagne voor Wilde Ganzen moet naamsbekendheid laten groeien met meer dan 4%

Campagne met videocontent voor LICG met tips voor de aanschaf en zorg van je huisdier.

Activatie samen met The Green Happiness op Wereldtrombosedag in Hoog Catharijne. Deze influencers zorgen voor een groot bereik.

De succesvolle internationale Climate Planet: kijk naar de aarde als een astronaut en ervaar hoe fragiel ze is

Succesvol leads genereren voor Schneider Electric door slim in te spelen op technische doelgroep

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival ‘Het leukste reisje van Nederland’

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de hippe design ‘Steunkous’.

Animatie van ‘hout’ voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud.

Ga met Riksja Travel in één dag op reis naar Thailand en ervaar het merk.

Tv-commercial voor het Spoorwegmuseum in vlogstijl en daarbij een campagne.

KMN Kind & Co laadt haar merk met een feestelijk animated online festival.

Online activatie Valentijn

Een branded Valentijns-boodschap voor de Bijenkorf: stuur jouw geliefde een Love Story.

De virale ski-campagne van Allianz Global Assistance gaat de grens over naar België.

Lancering campagne gebiedscommunicatie

Het Utrecht Science Park krijgt nieuwe campagne gebiedscommunicatie.

Een online, feel good video voor Pearle samen met Jan Smit voor extra aandacht.

Voor het merk APC van Schneider-Electric hebben we een pakkende B2C campagne voor de surge protection productgroep bedacht.

De Bijenkorf is top of mind met deze verrassende kerstcampagne: stuur jezelf als cadeau naar een ander!

Nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron die hun merkwaarden versterken. Samen één team.

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne. Live styling advies tijdens het shoppen.

Trombosestichting creëert awareness met unieke flashmob op Museumplein en haalt Hart van Nederland.

Indrukwekkende salespresentatie voor ABN AMRO MeesPierson geeft handvatten voor gesprekken.

We verzonnen een leuke winkelcampagne voor Pearle: in de abri met Jan Smit.

campagne voor jij-bent-tegoedbonnen

Campagne voor Mezzo: de Jij-bent-tegoedbon voor mantelzorgers met Peter van der Vorst.

De Bijenkorf moederdag branding campagne

420.000 views voor Moederdagvideo voor de Bijenkorf. Van vijf kindertekeningen zijn echte designjurken gemaakt voor moeder.

online game

De online Riksja Travel Luchtballonnenrace daagt spelers uit om een avontuurlijke rondreis te maken en bereikt daarmee een fantastische merkbelevenis.

Voor de Bijenkorf hebben we een verrassende online Valentijnsactivatie gemaakt, stuur een kraslot met jezelf als hoofdprijs.

Hoe matchen jij en je partner op reis? Riksja Travel online test creëert aandacht en zorgt voor extra leads.

Bijna 20 miljoen views voor Hoog Catharijne free publicity campagne. Shoppen wordt een belevenis.

Omnichannel campagne voor Centraal Beheer. Even je huis ‘over de top’ versieren met kerstverlichting.

Kerstcampagne voor de Bijenkorf heeft het sneeuwbaleffect. Heel Nederland is aan het schudden met het sneeuwbolletje.

Manutan Soundmachine mockup

De Manutan SoundMachine is de leukste gadget van Nederland. Slimme branding brengt merkwaarden tot leven.

Verrassende DM-campagne voor Manutan in de vorm van een kantoorverkeersbord. Let op: je collega’s zijn weer aan de slag!

ShopBoy Hoog Catharijne Utrecht

Verrassende ShopBoy service van Hoog Catharijne verovert Nederland, de campagne gaat viraal, iedereen wil een ShopBoy.

Straatcampagne met een gezicht voor VC Utrecht: Social Act roept Utrechters op om meer vrijwilligerswerk te doen.

Guerrilla marketing actie

Guerrilla marketing actie voor Frenchtop vergroot de impact van de Man in Mupi campagne enorm.

herpositionering Waterrecreatie Nederland

Waterrecreatie Nederland krijgt nieuwe visuele identiteit bij herpositionering.

interactive campaign

Interactieve campagne voor Riksja wordt enthousiast gedeeld op social media. Wat voor reiziger ben jij?

Herpositionering AGMI

Herpositionering van AGMI. De ingeslagen weg vraagt om een nieuwe uitstraling.

animatie over casos

Animatie maakt de aanpak van CASOS helder; slimme grafische stijl houdt animatie betaalbaar.

Gay grey awareness campaign

Bewustwordingscampagne voor het Nationaal Ouderenfonds raakt gevoelige snaar. Confronterend beeld activeert de doelgroep.

webdesign webvormgeving

Een sterk webdesign voor AGMI door een slimme combinatie van branding en usability.

ballonnenrace_viral_campagne reclamebureau Utrecht reclamebureau Amsterdam

De viral Ballonnenrace campagne van Travel Smart is een interactieve online wedstrijd op basis van de werkelijke windrichting.

mockup_ervaringenmetenergie

Milieu Centraal wil eerlijke en persoonlijke ervaringen delen op ErvaringenMetEnergie.nl

content marketing happiness

VGZ werkt met content marketing aan het geluk van duizenden mensen.

Crossmediale campagne

Crossmediale campagne voor Floramite activeert op effectieve wijze high-tech tuinders.

Awareness campagne voor Landelijk Informatie Centrum Gezelschapsdieren voorkomt impulsaankopen van huisdieren. Groot bereik in de doelgroep.

Internationale superhelden campagne van Manutan beloont de harde werkers van de Benelux.

Social campagne skibewijs reclamebureau Utrecht

Allianz Global Assistance heeft al 100.000 deelnemers in de eerste paar dagen van de skibewijs campagne.

Online magazine gemaakt voor Riksja Travel. Door interactie krijgt het magazine veel leuke reacties.

Theatergroep The Lunatics laat bidboek vormgeven voor grootse viering 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden.

Facebook campagne

Wat is jouw persoonlijke energielabel? Supradyn Facebook campagne trekt de doelgroep naar de actiewebsite.

Glossy BRON Utrechtse heuvelrug

Stichting 100% Heuvelrug creëert awareness voor het vloeibare goud van de Utrechtse Heuvelrug door glossy BRON.

catalogus app

Catalogus app ontwikkelt voor Stulz. Klanten hebben de catalogus voortaan altijd bij de hand.

iphone app ontwikkelen

iPhone app ontwikkeld voor Zorginstituut Nederland, prijsbewust recepten voorschrijven.

Iconen ontwikkeld voor Pensioenfederatie voor nieuwe pensioencommunicatie. Hoe begrijpelijker, hoe beter.

website-laten-maken-parallax

De Floriade heeft ons gevraagd een online belevenis te maken voor het cultuurhistorisch programma.

TV-commercial voor de Floriade laat kinderen een tijdreis beleven. Uitgezonden op NPO3 rondom Klokhuis en het Jeugdjournaal.

Interactief magazine voor Uitgeverij Zwijsen van kindertijdschriften maakt ouders enthousiast. Impuls voor abonnement verkoop.

Nieuwe vormgeving van medicijnstrip voor Meda Pharma maakt gebruik veiliger. Het ontwerp geeft instructie aan gebruiker.

De iPhone app MatchAround koppelt singles, die zich op dat moment bij elkaar in de buurt bevinden, op basis van hun Facebook profiel.

Contact us

Or call us +31 (0) 30 87 00 260

Aandacht is niet te koop! U kunt met advertenties bereik inkopen, maar krijgt u ook aandacht? Reclamebureau Everybody Likes Penguins, sterke campagnes maken het verschil!

  • info@everybodylikespenguins.nl
  • 030-8700260

Landing pages:

  • Reclamebureau Utrecht: Everybody Likes Penguins
  • Communicatiebureau Utrecht, drie tips voor interactieve campagnes
  • Reclamebureau Utrecht, drie praktische tips voor meer conversie
  • Reclamebureau Amsterdam, aandacht is niet te koop
  • Communicatiebureau Amsterdam, drie slimme tips voor meer conversie
Copyright © 2019 - All Rights Reserved
  • Contact