Op weg naar een Rookvrije Generatie – Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’

Roche

Geef ook het goede voorbeeld

Alliantie Nederland Rookvrij (ANR) wil een rookvrije generatie creëren. Als bijdrage aan dat doel vroeg ANR ons om een campagne te bedenken, te produceren en nationaal uit te rollen. We kwamen op het inzicht dat alle kinderen hun ouders nadoen. En dat we door ouders bewust te maken van hun voorbeeldfunctie, minder kinderen in aanraking kunnen brengen met roken. Zo ontstond: Geef ook het goede voorbeeld.

Zuil rookvrije generatie
Poster rookvrije generatie

Nationale rol

In alle uitingen lieten we voorbeelden zien van kinderen die hun ouders nadeden: tandenpoetsen, koken, yoga, scheren en ja: roken. Op die manier kwam de boodschap natuurlijk en tegelijk hard aan.

De campagne kwam tot leven in bioscoopreclame, kranten, snelwegbillboards, social posts, online advertising, een actiesite en activatie in verschillende ziekenhuizen. Kortom: onze campagne was overal. Mede dankzij de inzet van Pathé, Roche, het Erasmus MC en het Tergooi ziekenhuis bereikten we met onze campagne 5.100.000 Nederlanders. En zo zijn we weer een stapje dichterbij een Rookvrije Generatie.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Hennaplus

Guerrilla marketing actie: Man in Mupi

Hoeveel aandacht krijgt uw poster?
Online marketing - Virale campagne met kerst voor Bijenkorf
de Bijenkorf

Warme kerstactivatie voor alle Bijenkorf-klanten

Wie verras jij deze feestdagen met een persoonlijke kerstgroet?
Riksja eendagsreis kaart
Riksja Travel

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Dwaal door de straatjes van Amsterdam en waan je in Thailand
Koninklijke bibliotheek

Hoe maak je IDO bekend bij jongeren én ouderen?

Branching in de metro tijdens de No Pants Subway-Ride Amsterdam
Pockies

No Pants Subway-Ride Amsterdam

Met z'n allen zonder broek in de metro
Waterrecreatie Nederland groepsfoto
Waterrecreatie Nederland

Strategische herpositionering van Waterrecreatie Nederland

Nieuwe koers vraagt om nieuwe uitstraling!
Reclamecampagne door reclamebureau Utrecht met social video’s, print, in-store.
Bauhaus

Vrolijke inhaker op einde lockdown

De ‘spijkerengel’ voor BAUHAUS
Capgemini

Explainervideo’s online event

Medewerker-gedreven campagne voor Capgemini
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Utrecht Science PArk

De positiefste mobiliteits­campagne ooit

Gebiedsmarketing voor Utrecht Science Park

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.