Jan Smit Pearle: van winkelevent tot fotosessie tot succesvolle social campagne.

Pearle

Nieuwe campagne

Een nieuwe winkelcampagne met het nieuwe gezicht van Pearle – met deze vraag kwam het brillenmerk bij ons. We kregen tijd in de drukke agenda van Jan Smit en mochten een concept bedenken rondom zijn Elfstedentour. Hoe activeer je mensen om naar de Pearle winkels te komen in combinatie met Nederlands bekendste volkszanger? Door mét Jan in een abri te stappen en voor even samen met hem het gezicht van Pearle te zijn!

Pearle2
Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins

Van concept naar event

Het concept bedenken was de eerste stap. Daarna moest er een heuse abri ontwikkeld worden waar je samen met Jan Smit in kon stappen. Jan had tijdens zijn Elfstedentour door het hele land, tijd om in iedere stad bij een winkel langs te gaan. Tijdens zijn winkelbezoek konden fans met hem in de abri op de foto. Een professionele fotograaf nam de foto, welke vervolgens direct afgedrukt werd in de winkel.

De winkelcampagne doorzetten op social media

Pearle wilde de actie langer laten lopen dan alleen tijdens het winkelbezoek van de volkszanger. Daarom hebben we in de week voor het bezoek van Jan een levensgrote pop van Jan in de abri geplaatst. Zo kon je ook op een ander moment op de foto met Jan. Door de foto te delen op Facebook, Instagram of Twitter kreeg je een leuke korting op een volgende aankoop. Deze kortingsactie zorgde voor een verspreiding van de actie op social media en voor een reden van terugkeer naar één van de Pearle winkels.

Alleen maar positieve reacties op de winkelcampagne van Pearle

De eerste winkelbezoeken zijn geweest en waren een enorm succes! Mensen stonden in een lange rij voor de winkel en iedereen is met Jan op de foto geweest. De reacties van zijn fans zijn heel positief en ook Jan Smit zelf vindt het erg leuk. De regionale pers was volop aanwezig om deze actie vast te leggen. Want hoe vaak krijg je nou de mogelijkheid om met Jan Smit op de foto te gaan?

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling
Wilde Ganzen

Unieke awareness-campagne voor Wilde Ganzen

765% meer bezoekers? #gelukt!
Social media campagne voor Utrechtse mbo'er. Ontwikkelt door het leukste Reclamebureau uit Utrecht
Utrechts MBO

Empowering mbo’ers door te laten zien wat ze (mogelijk) maken.

Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
AI gegeneerd beeld truck
Farm Trans

Onze AI-studio maakt kostbare en complexe fotoshoots overbodig

Beelden die perfect passen bij elk seizoen of evenement.
Skibewijs website mockup Allianz
Allianz

Het skibewijs gaat de grens over naar België

Ook onze zuiderburen kunnen dit jaar hun skibewijs halen
Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Riksja Travel virale campagne op social media
Riksja Travel

Viral campagne ballonnenrace is een interactieve wedstrijd

De wind bepaalt wie wint!
Reclamebureau Utrecht maakt contentmarketing - Social video Jongerenmarketing Utrecht Overvecht
CNV Vakmensen

What the vak?! - provocerende social content voor een ongeïnteres­seerde doelgroep

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!
Mezzo

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print
LICG huisdierentest uitslag: 'Jij bent een blaffende miauwer.'
LICG

Awareness campagne voorkomt impulsaankoop huisdieren

Gratis huisdieren afhalen op Marktplaats.nl

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.