Climate Planet, een wereldbol van 6 etages hoog waarin een 360° film je meeneemt in het verhaal van de aarde en inspiratie biedt voor een duurzame toekomst. Voor het werven van business events, scholen en particulieren bezoekers hebben wij een volledige communicatiestrategie uitgedacht en uitgevoerd. Pinguïns houden van de aarde en wanneer we daar aan kunnen bijdragen dan worden we daar helemaal blij van!
Dit is dé droom van Utrecht for Global Goals & Gemeente Utrecht, de organisaties achter het project Climate Planet. Om de juiste awareness en betrokkenheid te krijgen voor dit project binnen de doelgroep, hebben we een communicatiestrategie opgezet en een concept uitgewerkt, o.a. bestaande uit de volgende onderdelen: pakkende storytelling en copy, een innovatieve website, spectaculaire trailer video’s, EDM’s, huisstijl & styleguide en informatieve digitale brochures.
We zijn aan de slag gegaan met het schrijven van long en short copy voor alle uitingen. Hierin maken we gebruik van prikkelende woordenschat die persoonlijk en open aanvoelt. We zijn optimistisch over de aarde, we praten over kansen en mogelijkheden. We communiceren zo beeldend mogelijk en weten de doelgroep op emotioneel niveau aan te spreken. We hebben tevens de inhoudelijke invulling bedacht, van de verschillende soorten business events, tot sponsorpakketten en educatieve programma’s voor scholen.
We hebben een eigentijdse website ontwikkeld. Op de website worden de drie verschillende doelgroepen (bedrijven, scholen & particulieren) van informatie voorzien. De website houdt alle partijen op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Climate Planet en straks kan het grote publiek er online toegangskaarten bestellen.
Om het ‘wow-effect’ te creëren hebben we voor alle drie de doelgroepen een unieke en spectaculaire trailer ontwikkeld. Deze trailer geeft in max. 1 minuut alle informatie over de mogelijkheden die Climate Planet biedt en maakt visueel zichtbaar hoe Climate Planet en de 360-graden film eruit zien.
EMD’s roepen bedrijven op om hun naam te verbinden aan dit internationale succes en een belangrijke bijdrage te leveren voor de activatie van Nederland om duurzame keuzes te maken.
Een huisstijl bestaande uit een logo, stijlelementen, kleurgebruik, typografie, tone-of-voice en beeldtaal is ontwikkeld. Om overzicht te bewaren en te zorgen dat alle partijen consequent om gaan met alle visuele ornamenten, hebben we een styleguide gemaakt. Deze styleguide biedt vormgevers en tekstschrijvers richtlijnen voor het gebruik van beeld, tekst en opmaak.
Aantrekkelijke digitale brochures informeren de doelgroep over de mogelijkheden van Climate Planet. Een combinatie van beeld en tekst verleiden de lezers om actief onderdeel te worden van de experience.
Wil je weten hoe je met jouw dagelijkse keuzes impact kunt maken? Bezoek Climate Planet en ontdek hoe jij van onze wereld een betere plek kunt maken. Als een reclamebureau dat kan, kan jij dat ook 😉
Aandacht is niet te koop! U kunt met advertenties bereik inkopen, maar krijgt u ook aandacht? Reclamebureau Everybody Likes Penguins, sterke campagnes maken het verschil!
Landing pages: