Bijna 20 miljoen views voor free publicity campagne Hoog Catharijne – Impuls voor branding van het winkelcentrum

Hoog Catherijne

NK Podracing

We hebben in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne het eerste NK Podracing georganiseerd. Op 13 december raceten drone piloten dwars door het winkelcentrum. Op topsnelheid vlogen ze rakelings langs trillende winkelruiten, kerstversieringen en het juichende publiek. Deze free publicity campagne heeft een kleine 20 miljoen views behaald! Van NU.nl en Telegraaf tot het RTL-journaal.

Innovatieve acties maken shoppen in Hoog Catharijne tot een belevenis

Door media-genieke acties die we slim uitvergroten via free publicity en social media, werken we aan de positionering van Hoog Catharijne. Het begon met de Man Cave, de hang-out voor echte mannen. Vervolgens hebben we speciaal voor vrouwen de charmante ShopBoy gelanceerd. Hij draagt je tassen, haalt je juiste maat en geeft je een complimentje. Nu was het tijd voor een ultiem gadget event. Bij de Man Cave, recht tegenover de MediaMarkt, is het eerste NK Podracing gehouden. En het was gelijk een groot succes.

Spannend project

Het racen met drones door een winkelcentrum klinkt niet als een handige combinatie. Het houden van een NK al helemaal niet. We zijn dan ook twee nachten gaan proefdraaien met een kleine crew van creative agency Everybody Like Penguins en vier top drone-piloten. We kregen de sleutels van de Man Cave mee, zodat we onze eigen hang-out hadden. Nadat de bewaking alles had afgezet, gingen we los. Oh, oh waar waren we aan begonnen. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen op enkele kerstversieringen en planten na! 🙂 We bleken zelfs een vergunning van de luchtverkeersleiding nodig te hebben, ondanks dat het een overdekt event was.

Free publicity campagne vraagt om lef

Wanneer je advertenties of advertorials inkoopt, dan weet je dat je bereik krijgt in de media waarin je deze inkoopt. Deze zekerheid is comfortabel, maar vraagt ook om een budget hiervoor. Daarnaast heeft het de keerzijde dat je bereik met advertenties niet groter wordt dan je ingekochte mediabudget. Het risico van een free publicity campagne is dat je afhankelijk bent van de redacties van de media. Het is van belang om slim met redacties samen te werken. Mocht er tijdens je event ergens anders in de wereld zich een ramp voordoen, dan is de kans op aandacht kleiner. Onze strategie is dan ook om bij een free publicity campagne via social media advertising bereik in te kopen.

Media aandacht ter waarde van ruim 200.000 euro

Wanneer je het gerealiseerde bereik van de free publicity campagne zou willen inkopen, dan heb je een media inkoopbudget nodig van ruim 200.000 euro. Hierin hebben we niet eens het voordeel van redactionele aandacht meegenomen. Je krijgt veel meer aandacht van de kijker voor je verhaal wanneer je onderdeel ben van het RTL-journaal dan dat je in het reclameblok ervoor zit. Mensen gaan over je event praten, waardoor je via mond-tot-mondreclame een nog grotere impact maakt.

Winkelcentra

We werken voor verschillende winkelcentra. Het grote voordeel van Hoog Catharijne in Utrecht is dat een activatie bij slecht weer niet in het water valt. Daarnaast is het natuurlijk super dichtbij de studio van het reclamebureau in Utrecht. En dat is ook wel eens fijn 🙂

Klik hier voor meer branding campagnes.

Jouw doelgroep ook in beweging zetten?

Wat we nog meer doen

Als pinguïns zitten we nooit stil. Sterker nog, we blijven voortdurend in beweging om de doelgroep van onze klanten in beweging te zetten. Al is het maar een klein duwtje. De ene keer door een online awareness campagne, dan weer voor een fysieke activatie. Door onze creatieve krachten te bundelen met onze online marketeers van Like Honey, ontstaan de gaafste campagnes en mooiste resultaten. Kijk zelf maar!

Activatie awareness campagne brandveiligheid
Veiligheidsregio Utrecht

Spannende pop-up activatie voor de rookmelderplicht

Veiligheidsregio Utrecht vergroot kennis en intentie bij burgers
Virale campagne Bijenkorf Jack in the box
de Bijenkorf

Nieuwe kerstcampagne voor de Bijenkorf

Een verrassende kerstgroet die wederom viraal gaat!
Rijksmuseum op museumnacht foto.
Rijksmuseum

Interactieve belevenis in Rijksmuseum tijdens museumnacht: de virtuele vlag

Een interactieve licht belevenis!
Retail marketing activatie krijgt aandacht op social media- Stylingadvies van echte fashionista
Hoog Catharijne

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne

Live stylingadvies van fashionbloggers
Bauhaus

Bij Bauhaus haal je vakmanschap zo uit het schap!

Winkelwagen vol bouwmaterialen… Vakmannetje erbij doen?
Sales campagne waarbij je gratis jouw geur kan laten graveren
de Bijenkorf

Eau de mama: het persoonlijkste moederdagcadeau ooit

De Bijenkorf zoekt de emotie op
Kleurrijke kerstcampagne, vrouw met luidspreker
BAUHAUS

Kleurrijke kerstcampagne voor BAUHAUS

Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Voorlichtingscampagne social media campagne video
Pearle

Vrolijke schermvoorlichting voor opticien Pearle

Social content gericht op ouders
Social post voor branding campagne Hoog Catharijne in 'Utrecht
Hoog Catharijne

Parkeren met een speels Monopoly-tintje.

De pay-off ‘Let’s play’ uitrollen van winkelvloer naar parkeerplaats.
Alles Begint Klein. Brandingcampagne - naamsbekendheid stijgt met 11%
Wilde Ganzen

Klein project, groot verschil

Naamsbekendheid Wilde Ganzen stijgt met 11%

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.