Call us › Mail us › Google Maps ›
  • Home
  • Over Everybody
    • Aandacht is niet te koop
    • Team
    • Vacatures
  • Portfolio
    • Branding
    • Introductiecampagne
    • Sales & Actiecampagne
    • Social Media
    • Animaties
    • Commercials
    • Video’s
    • Free-Publicity
    • Grafische vormgeving
    • Drukwerk
    • Huisstijlen
    • Mobile apps
    • Virals & Guerilla
    • Webdesign
    • Vrij werk
  • Nieuws
  • Contact
  • Home
  • Over Everybody
    • Aandacht is niet te koop
    • Team
    • Vacatures.
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • de
  • en
  • nl
Everybody Likes Penguins
  • Home
  • Over Everybody
    • Aandacht is niet te koop
    • Team
    • Vacatures.
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Branding
  • Introductiecampagne
  • Sales & Actiecampagne
  • Social Media
  • Animaties
  • Commercials
  • Video's
  • Free-Publicity
  • Grafische vormgeving
  • Drukwerk
  • Huisstijlen
  • Mobile apps
  • Virals & Guerrilla
  • Webdesign
  • Vrij werk

Trombosestichting creëert awareness met unieke flashmob op Museumplein en haalt Hart van Nederland.

Close

Aandacht voor trombose met unieke flashmob op Museumplein

Groot bereik via free publicity

Per dag krijgen meer dan 200 mensen een trombose. Dit kan leiden tot ernstige lichamelijke schade en kan zelfs de dood tot gevolg hebben. De Trombosestichting kwam bij ons met de vraag of wij met een unieke actie aandacht voor dit probleem wilden vragen. Wij bedachten een flashmob op de Wereld Trombose Dag, met trombose patiënten en hun naasten, op het Museumplein in Amsterdam. De flashmob kreeg veel aandacht in zowel lokale als landelijke media.

De flashmob toont de gevolgen van trombose

Op het Museumplein ligt een immens grote omtrek van een menselijk lichaam. Witte lijnen tonen armen, benen, de romp en het hoofd. Vanuit alle kanten komen mensen in rode overals aangelopen: de bloedcellen. Op het ritme van de drums – het hart – lopen zij door het lichaam. Totdat er meerdere bloedcellen zich ophopen bij het hart en het hart verstikken. De drums stoppen en de bloedcellen stoppen met lopen. De patiënt heeft een hartembolie, één van de ergste gevolgen van trombose.

Een professionele korte video van de flashmob

Om de pers te triggeren en uit te nodigen voor onze flashmob, hebben we in de week voor de Wereld Trombose Dag een korte video gemaakt met een professionele filmcrew. Deze video toont de flashmob en daarmee het verhaal van de Trombosestichting.

De actie is opgepakt door Hart van Nederland

Op de Wereld Trombose Dag was er speciaal voor de flashmob een videoteam van Hart van Nederland aanwezig. Zij hebben de flashmob vastgelegd en diezelfde avond nog getoond in hun uitzending. De flashmob was voor hun een aanleiding om in gesprek te gaan met trombose patiënten en hun naasten. Het item werd uitgebreid met verschillende interviews. Dit zorgde voor indrukwekkende beelden die de urgentie van het probleem nog duidelijker maakten.

Krijg meer aandacht door free publicity

De flashmob voor de Trombosestichting is wederom het bewijs dat je met een succesvolle actie gericht op free publicity meer aandacht kan generen dan wanneer je traditionele media inkoopt. Voor het budget dat de Trombosestichting beschikbaar had, hadden we met media inkoop nooit dezelfde hoeveelheid mensen bereikt. Het is van belang om de actie zo mediageniek te maken, dat de pers erop afkomt. In het geval van de trombose flashmob was dit zowel landelijke als regionale media.

Animatie wijst mensen op symptomen en gevaren van trombose

Een ander onderdeel van de campagne was een animatie die mensen wijst op de symptomen van trombose. Wanneer je er snel bij bent, is trombose namelijk goed te behandelen. We maakten een animatie die gedeeld kan worden met mensen die net uit het ziekenhuis komen of een ziekenhuisopname voor de boeg hebben. Bekijk de animatie door op de play-button op de afbeelding te klikken.

   

Campagne voor Wilde Ganzen moet naamsbekendheid laten groeien met meer dan 4%

Campagne met videocontent voor LICG met tips voor de aanschaf en zorg van je huisdier.

Activatie samen met The Green Happiness op Wereldtrombosedag in Hoog Catharijne. Deze influencers zorgen voor een groot bereik.

De succesvolle internationale Climate Planet: kijk naar de aarde als een astronaut en ervaar hoe fragiel ze is

Succesvol leads genereren voor Schneider Electric door slim in te spelen op technische doelgroep

Het Spoorwegmuseum introduceert museumfestival ‘Het leukste reisje van Nederland’

Trombosestichting vraagt aandacht voor ziekte met de hippe design ‘Steunkous’.

Animatie van ‘hout’ voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud.

Ga met Riksja Travel in één dag op reis naar Thailand en ervaar het merk.

Tv-commercial voor het Spoorwegmuseum in vlogstijl en daarbij een campagne.

KMN Kind & Co laadt haar merk met een feestelijk animated online festival.

Online activatie Valentijn

Een branded Valentijns-boodschap voor de Bijenkorf: stuur jouw geliefde een Love Story.

De virale ski-campagne van Allianz Global Assistance gaat de grens over naar België.

Lancering campagne gebiedscommunicatie

Het Utrecht Science Park krijgt nieuwe campagne gebiedscommunicatie.

Een online, feel good video voor Pearle samen met Jan Smit voor extra aandacht.

Voor het merk APC van Schneider-Electric hebben we een pakkende B2C campagne voor de surge protection productgroep bedacht.

De Bijenkorf is top of mind met deze verrassende kerstcampagne: stuur jezelf als cadeau naar een ander!

Nieuwe tagline en beeldtaal voor Detron die hun merkwaarden versterken. Samen één team.

The Social Mirror: een innovatief concept voor Hoog Catharijne. Live styling advies tijdens het shoppen.

Indrukwekkende salespresentatie voor ABN AMRO MeesPierson geeft handvatten voor gesprekken.

Contact us

Or call us +31 (0) 30 87 00 260

Aandacht is niet te koop! U kunt met advertenties bereik inkopen, maar krijgt u ook aandacht? Reclamebureau Everybody Likes Penguins, sterke campagnes maken het verschil!

  • info@everybodylikespenguins.nl
  • 030-8700260

Landing pages:

  • Reclamebureau Utrecht: Everybody Likes Penguins
  • Communicatiebureau Utrecht, drie tips voor interactieve campagnes
  • Reclamebureau Utrecht, drie praktische tips voor meer conversie
  • Reclamebureau Amsterdam, aandacht is niet te koop
  • Communicatiebureau Amsterdam, drie slimme tips voor meer conversie
Copyright © 2019 - All Rights Reserved
  • Contact