Reclamebureau Utrecht, drie praktische tips voor meer conversie

Reclamebureau Utrecht, Everybody Likes Penguins, begrijpt dat je met je campagne een zo hoog mogelijke conversie wilt bereiken. We willen je graag drie concrete tips geven om je online of offline campagne zo effectief mogelijk te maken.

1. Reclamebureau Utrecht, tip één: duwen geeft weerstand, verleiden geeft aandacht

Voor communicatie heb je niet alleen een zender nodig, maar ook iemand die het wil ontvangen. Alleen dan komt je boodschap over. Reclamebureau Utrecht (onze bijnaam) werd gevraagd om aandacht te genereren over de gevaren bij wintersport en het belang van verzekeren. Niet echt een sexy onderwerp waar iedereen op zit te wachten. Hoe kun je de boodschap zo verpakken dat de doelgroep het wel wil ontvangen? We hebben hiervoor de campagne Skibewijs ontwikkeld. Door de boodschap zo te verpakken is het maar liefst 23.000 keer gedeeld op Facebook door enthousiaste ontvangers.

Social campagne skibewijs reclamebureau Utrecht

Reclamebureau Utrecht tip één: campagne Skibewijs, geen push, maar je doelgroep verleiden.

2. Reclamebureau Utrecht, tip twee: mensen zijn nieuwsgierig, bied ze iets nieuws

Nieuwe zaken krijgen aandacht, innovaties zijn spannend. Een effectieve campagne maakt hier gebruik van. We kregen van Travel Smart de vraag om onder jongeren aandacht te creëren voor hun reisaanbod. We hebben speciaal hiervoor de online ballonnenrace bedacht. De ballonnen vliegen op basis van de werkelijke windrichting en koers de wereld rond. Wie het dichtst bij het doel landt, wint de reis! Meer dan 75.000 keer is de actie op Facebook gedeeld.

ballonnenrace_viral_campagne reclamebureau Utrecht

Reclamebureau Utrecht tip twee: campagne ballonnenrace is vernieuwend en krijgt daarom aandacht.

3. Reclamebureau Utrecht, tip drie: de doelgroep bepaalt zelf of het leuk is

Soms zie je communicatie die vanuit de zender is bedacht, waardoor deze helemaal niet aansluit bij de doelgroep. Hoe leuk je een concept wellicht zelf ook vindt, de doelgroep bepaalt het succes van je campagne. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld niet zo veel met voetbal, maar voor de doelgroep tuinders was deze insteek zeer succesvol. Een nieuw product van een andere speler in de markt, werd aan het team van Bayer toegevoegd. Dit hebben we vertaald naar de analogie van voetbal waar een nieuwe topspeler is binnengehaald. De doelgroep reageerde enthousiast op de campagne.

crossmediale campagne reclamebureau Utrecht

Reclamebureau Utrecht tip3: crossmediale campagne, sluit aan bij de wereld van de doelgroep

Succes met de conceptontwikkeling van je nieuwe campagne

We willen graag met je meedenken over je nieuwe campagneplannen. Hoe effectiever, hoe beter. Reclamebureau Utrecht, Everybody Likes Penguins, denkt vrijblijvend met je mee. Neem een kijkje in onze studio of neem direct contact met ons op +31 (0) 30 87 00 260.

PS ontdek de effectiviteit van content marketing, bekijk de campagne over geluk die we voor zorgverzekeraar VGZ hebben ontwikkeld.
content marketing geluk, reclamebureau Utrecht reclamebureau Amsterdam

Achtergrondinformatie over onze bijnaam reclamebureau Utrecht

Mocht je je afvragen waarom we onszelf reclamebureau Utrecht noemen, dan vind je hier een heldere uitleg. Natuurlijk is onze echte naam Everybody Likes Penguins, maar door veel bedrijven worden we reclamebureau Utrecht genoemd. We denken dat we de bijnaam reclamebureau Utrecht te danken hebben aan de culturele projecten die we hebben gedaan in Utrecht. Zo heeft reclamebureau Utrecht een historische foto route gemaakt, die je de stad laat beleven zoals het vroeger was. Daarnaast heeft reclamebureau Utrecht samengewerkt met Anton Geesink en Herman van Veen voor een audioroute voor standbeelden. Kortom, zo zijn we gekomen aan de bijnaam reclamebureau Utrecht. We willen wel voorkomen dat je denkt dat we als reclamebureau Utrecht geen projecten buiten de regio doen. De meeste klanten van reclamebureau Utrecht zitten in Amsterdam, Leiden, Den Haag en Rotterdam. Zelfs van het team van reclamebureau Utrecht woont een deel in Amsterdam en we hebben daar zelfs een studio. We zullen dan ook niet de telefoon opnemen met de naam reclamebureau Utrecht, dat zou ook onze Amsterdamse vestiging tekort doen. Soms krijgen we ook te horen dat reclamebureau Utrecht makkelijker te onthouden is dan Everybody Likes Penguins. Mocht je dat ook vinden, voel je dan vrij om ons reclamebureau Utrecht te noemen, vinden we ook prima.