Reclamebureau Amsterdam, aandacht is niet te koop

Natuurlijk kun je advertenties inkopen en hiermee ook bereik. Maar krijg je ook aandacht voor je boodschap van je doelgroep? Nieuwe reclame gaat verder dan zenden. Voor succesvolle communicatie heb je niet alleen een zender nodig, maar ook een ontvanger. Reclamebureau Amsterdam, Everybody Likes Penguins maakt succesvolle campagnes door jouw boodschap zo te vertalen dat je doelgroep er uit eigen enthousiasme aandacht aan wil besteden. Hoe doen wij dit? Graag presenteren we je drie inspiratie campagnes die ons full service bureau heeft uitgevoerd.

1. Reclamebureau Amsterdam ELP: Hoe creëer je aandacht voor een wintersportverzekering?

We kregen van Allianz de vraag om aandacht te creëren voor hun wintersportverzekeringen en de gevaren op de piste. Niet bepaald sexy onderwerpen. Hoe kun je dan toch verleiden? We hebben de campagne Skibewijs ontwikkeld. Meer dan 100.000 mensen hebben uit eigen enthousiasme een Skibewijs gehaald. De doelgroep heeft het 23.000 keer gedeeld op Facebook.

Social campagne skibewijs reclamebureau Utrecht, reclamebureau Amsterdam

Reclamebureau Amsterdam: campagne Skibewijs, je skibewijs wil je halen en delen met je vrienden.

2. Reclamebureau Amsterdam ELP: interactie gaat verder dan zenden

Wanneer je alleen maar mag luisteren, dan ben je snel afgeleid. Door interactie tussen je merk en je doelgroep, bouw je samen iets op. Reclamebureau Amsterdam, zo worden we ook wel eens genoemd omdat Everybody Likes Penguins zo’n lange naam is, kreeg van Travel Smart de vraag voor een campagne voor jongeren. We ontwikkelde de online ballonnenrace. Je kunt online op Google Maps een ballon oplaten die de wereld gaat rondzweven op basis van de werkelijke windrichting. Maar liefst 45.000 Jongeren waren meer dan 11 dagen interactief met de campagne bezig!

ballonnenrace_viral_campagne reclamebureau Utrecht reclamebureau Amsterdam

Reclamebureau Amsterdam: campagne Ballonnenrace, interactie geeft echte aandacht.

3. Reclamebureau Amsterdam ELP: de doelgroep is de baas!

Soms heb je een geweldig gevoel over een concept, maar verplaats je altijd in je doelgroep. Zij bepalen je succes. Reclamebureau Amsterdam kreeg van Bayer de vraag voor een campagne voor tuinders. Persoonlijk kijk ik alleen naar voetbal als oranje speelt, maar voor die campagne hebben we gekozen voor voetbal. Aan een bestaande productfamilie werd vanuit een ander merk een product toegevoegd, vergelijkbaar met een voetbalspeler die bij een transfer van team verwisselt. De tuinders reageerden enthousiast, waardoor de campagne zeer effectief  is geworden.

crossmediale campagne reclamebureau Utrecht reclamebureau Amsterdam

Reclamebureau Amsterdam: campagne Bayer, je doelgroep bepaalt je succes.

Tijd voor een goede kop koffie?

Heb je plannen voor een campagne? We denken graag met je mee hoe je meer aandacht kunt genereren voor hetzelfde marketingbudget. Reclamebureau Amsterdam, Everybody Likes Penguins, denkt enthousiast met je mee. Op de pagina contact vind je onze contactgegevens.

PS ontdek de effectiviteit van content marketing, bekijk de campagne over geluk die we voor zorgverzekeraar VGZ hebben ontwikkeld.

content marketing geluk, reclamebureau Amsterdam

Achtergrondinformatie over onze bijnaam reclamebureau Amsterdam

Mocht je je afvragen waarom we onszelf reclamebureau Amsterdam noemen, dan vind je hier een heldere uitleg. Natuurlijk is onze echte naam Everybody Likes Penguins, maar door veel bedrijven worden we reclamebureau Amsterdam genoemd. We denken dat we de bijnaam te danken hebben aan onze lange naam Everybody Likes Penguins. Mensen zijn al snel geneigd om lange namen in te korten of een bijnaam te verzinnen. Reclamebureau Amsterdam is natuurlijk geen verkeerde bijnaam, het is ook wel een beetje een geuzennaam voor ons. Je vindt reclamebureau Amsterdam bij Sporenburg, vlak bij het KNSM-eiland. Wellicht krijg je het gevoel dat we alleen voor bedrijven uit Amsterdam werken, maar dat is zeker niet zo. We hebben zelfs een studio in Utrecht. Bij reclamebureau Amsterdam werken meer mensen van buiten dan van binnen Amsterdam. Onze bijnaam reclamebureau Amsterdam is dan ook eigenlijk niet terecht, maar de associatie met zo’n wereldmerk geeft ons wel energie. Dus voel je vrij om ons af en toe reclamebureau Amsterdam te noemen. De naam reclamebureau Amsterdam is wellicht ook makkelijker te onthouden dan Everybody Likes Penguins, dat blijft een wat lange en exotische naam. We werken ook voor enkele buitenlandse klanten, waar we hebben ontdekt dat de naam reclamebureau Amsterdam ook goed resoneert. De stad straalt creativiteit en dynamiek uit, waardoor de naam  voor onze studio wel de lading dekt. We stellen ons in het buitenland dan ook vaker voor als reclamebureau Amsterdam, die naam wordt niet snel vergeten. We blijven wel Everybody Likes Penguins heten, maar koesteren onze bijnaam reclamebureau Amsterdam stiekem ook.